L'hort escolar i el mètode científic


 L'HORTET A CASA

      INTRODUÏM ELTODE

                  CIENTÍFIC                             



A casa també podem fer experiments...

  PROPOSTA EXPERIMENTACIÓ
PRIMER PAS: OBSERVAR I MANIPULAR 



 
 SEGON PAS: ENS FEM PREGUNTES
 i fem suposicions...
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE LES LLEGUMS I EL COTÓ?

Ainhoa:  Ses llenties són marrons, redones i són dures. El cotó és blanet, es romp fàcilment i és de color blanc.
Mar: Es cotó és molt finet i més gros que els cigrons. Els cigrons són rodons, forts i petits.
Pol Fuster: Es color, es cotó és blanc i ses llenties fosques. Són fortes i es cotó blanet.

 I AMB L’AIGUA?

Ainhoa: l’aigua és freda, banya i és transparent
Mar: L’aigua és fresqueta i està banyada. I el cotó ho xucla tot.
Pol Fuster: S’aigua és transparent i banya.

 QUÈ POT PASSAR AMB LES LLEGUMS, COTÓ I L’AIGUA?

   Ainhoa: no ho sé... es mescla...
   Mar: Tot junt sortirà un ramellet.
   Pol Fuster: No ho sé, un experiment. 
                                  

TERCER PAS: FEM PROVES
               
       






I ARA HEM D’ESPERAR…  I PRACTICAM LA PACIÈNCIA…
I la paciència comença a donar els seus fruits
 



                                   
                                          
                                           
N’Alba ha sembrat llavors de Girasol i ja comencen a brotar!!  Mireu, mireu...
 
QUART PAS: CONCLUSIONS
 Què ha passat? Què necessiten les plantes per viure
Aquí podeu veure alguns vídeos sobre les plantes:
Les plantes i les seves parts 
Partes de una planta
¿Todas las plantas son verdes?
Propostes per practicar el traç, la lectoescriptura i aprendre jugant...


ç
                                        
 






En Pol Vilanova practica amb el dòmino de les plantes

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Què sabem dels peixos...?

Imaginam... i cream